Türkiye güvenlik pazarı büyüme hızının yüzde 15 olarak tahmin edildiğini açıklayan Karel Elektronik, Görüntülü İletişim ve Güvenlik Sistemleri Direktörü Dr. Mehmet Bilgay Akhan, bu oranın, Avrupa ortalamasının üzerinde olduğuna dikkat çekiyor.
Kapalı devre televizyon sistemlerini (CCTV) de kapsayan güvenlik pazarı, hızlı bir gelişim gösteriyor. Telefon sistemlerinin internet tabanlı olması, video çözünürlüklerinin giderek daha da artması, evlerdeki donanımlara mobil telefonlar üzerinden ulaşılarak dahi bunların kontrol edilebilmesi çok farklı yakınsamaları beraberinde getiriyor. Telekom endüstrisinde faaliyet gösteren şirketler, kulvar değiştirerek güvenlik donanımları sağlayabilen teknoloji şirketlerine dönüşebiliyor. Türkiye'nin, önde gelen teknoloji şirketlerinden Karel de benzer şekilde güvenlik pazarına girme kararını alan markalardan.
Karel'in güvenlik sektörüne girişinin birden çok sebebi olduğunu belirten Karel Elektronik, Görüntülü İletişim ve Güvenlik Sistemleri Direktörü Dr. Mehmet Bilgay Akhan, pazar büyüklüğü ile pazarın büyüme potansiyelinin etkili olduğunu ifade ediyor. Karel'in, güçlü bir dağıtım kanalına sahip olduğunu söyleyen Dr. Akhan, Türkiye güvenlik pazarı büyüme hızının yüzde 15 olarak tahmin edildiğini açıklıyor. Bu oranın, Avrupa ortalamasının üzerinde olduğuna dikkat çeken Dr. Akhan, şirketin pazara giriş sürecini şu şekilde özetliyor: "Kanalın bir bölümü güvenlik alanına girmeyi bir süreden beri zaten istiyordu. Bunun yanında global bazı nedenler de var. Güvenlik alanında videonun ses ile birleşmesi güvenlik ile bilişimi yakınsıyor. Karel ise PBX Pazar lideri ve yakınsamanın getirdiği çözümler sunmaya odaklanmış durumda. 2 yıl önce başladığımız stratejik araştırmalarından olumlu sonuçlarla geri döndük. Sonrasında ise sektöre adım adım girmeye karar verdik."
Pazarda yaşanan fiyat disiplinsizliğinin en önemli noktalardan biri olduğunu belirten Dr. Akhan, bunun, Karel'in kuvvetli olduğu taraflardan biri olduğunu, satış sonrası servis hizmetlerinin bir standardının olmamasının da kendileri için yenilik getirilebilecek alanlardan birini oluşturduğunu ifade ediyor. Pazara arz edilecek ürünleri üreticiyle beraber seçtiklerini vurgulayan Dr. Akhan, bu firmaların bazılarıyla ortak geliştirme çalışmalarının bulunduğunu kaydediyor.
4 aydır satış yaptıklarını söyleyen Dr. Akhan, bunun öncesinde ise iki yıllık bir hazırlık sürecinin olduğunu, ürünlerin pazarda denendiğini söylüyor. Türkiye pazarının büyüklüğünü 450 milyon dolar, dünya pazarının büyüklüğünü ise 50 milyar dolar olarak öngören Dr. Akhan, pazarın tam olarak ölçülememesi sebebiyle gelişmekte olan pazarlardan çok daha büyük cirosal katkıların gerçekleştiğinin sanıldığını ifade ediyor.
Güvenlik pazarında Türkiye ile Çin'in en hızlı büyüyen ülkeler arasında yer aldığını belirten Dr. Akhan, bu nedenle ilk etapta hedeflenen pazarı Türkiye'nin oluşturduğunu söylüyor. Hindistan, Türki Cumhuriyetleri ile Kuzey Afrika ülkelerinin yurt dışı hedefleri oluşturduğunu anlatan Dr. Akhan; "amacımız sadece ürün satmak değil, pazara da bir yenilik getirebilme. Ürünlerimiz santrallerle birleşiyor. Bunlar pazarda kendilerine yer açan tekil ürünler" diyor.
Birinci yıl pazarda ‘Kanaat ve Teknoloji lideri’ olmayı hedeflediklerini ifade eden Dr. Akhan, bu çerçevede bilgi makale bankası oluşturmaya çalıştıklarını, bayilerin operasyonunu kolaylaştıran araçları bayilere sunmanın da bu yöndeki atılımlarından olduğunu kaydediyor.
Yorumlar
Yorum Gönder